Flitig

Har under ungifär tre dagars tid, nej fyra, byggt en liten pergola i våran vidsträckta trädgård. Har endast använt återvunna metarial som jag hittade uppe på våran gamla loge. Ett par grindar som stod här på gården när min morfar var liten, två typ kompostgrindar från min mormors bror plus ett urgammlat fårstängsel som tak. Belv riktigt nöjd med konstruktionen och som grädde på moset har jag självklart byggt den helt själv:) Idag tog jag å päronen cykeln (för första gången sen urminnestider) och cyklade bort til ett ställe där det legat en gammal gård för en herrans massa år sedan. Där fynda vi en humle som ska få växa sig stark runt min fin fina konstruktion. Om den överlever flytten vill säga, den såg onekligen lite tilltufsad ut när jag kollade på den senast. ja ja, får la köpa en ny till våren annars! Men tanke på att vi inte lagt ner ett öre på att bygga detta är min mor mycket förtjust då hon längtat efter ett litet ställe att mysa på i trädgården! Jag säger bara; se upp Ernst Kirchsteiger

Ska till Stockholm med mitt lilla gryn den 17. Han ska till Karolinska instiutet och skriva in sig på utbildningen så då är jag inte sen att hänga på. Det är inte var dag man kan fara till Stockholm! Ska för övrigt bo hos min släkt eftersom hans lägenhet inte är anträffbar fören den 3 sep eller nått sånt.

hejhopp 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback