Torpan

Var en sväng på torp idag, sökte lite jobb och så och fick faktiskt lite napp:) Men man ska ju inte ropa hej fören man kommit över ån eller vad det nu heter.  Var lite lagom nyttiga och åt på McDonlads där fick vi ett ovanligt skådespel till uderhållning vill jag lova! Vi hade satt oss och jag hade precis börjat suga mig fördärvad på min milkshake när ett gäng gapiga killar i 20, 25 års åldern gick förbi svor för allt vad tygen höll. De satte sig ute och jag tänkte inte så mkt mer på det fören de gapade till och när vi tittar ut slåss de som vilda katter! Den ena blev skallad så illa att blodet sprutade. Sedan blev han ned puttad på en bänk och fick ta emot ett flertal slag i ansiktet. Som tur var lyckdes kompisarna dra isär dem. Ord utbyttes men vi kunde inte urskilja vad som sades men det såg inte så förnämt ut. Lantbo som man är upskattar man sådana spänningar i tillvaron:P Hoppas bara att det löste sig... Donkenpersonalen gorjde då en tapper och rätt insatts som jagade bort dem från platsen.

Kan ju dra ett litet boktips när jag ändå är här! Stieg Larssons tre böcker om Mikael Blomkvist. Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden och Luftslottet som sprängdes. De är så sinnessjukt bra! Det finns ju en fjärde bok i serien men han dog tyvärr innan han hann skriva klart den, mycket sorligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback