Kaffedrink åt folket!

Nu har jag bestämt att jag ska dela med mig av min egenhändigt komponerade kaffe till världen. Den är kanske inte revolutionerande men sjukt god!




image31




Till en person:

1 kopp Starkt kaffe
1 tsk Råströsocker
3 st AftreEight bitar (mer eller mindre efter eget tycke och smak. Kan ersättas med vanlig mörk choklad)
3 till 4 cl Wild Africa eller likande, tex baileys
1 till 1 ½ dl fet mjölk
Samt sprut - eller vispgrädde

Gör så här:
Sätt på en kopp kaffe. Värm mjölken och lägg i AfterEighten eller chokladen. Häll upp mjöklen i höga smala glas och tillsätt likören och råströsockret. Blanda med en drinkvisp så att det skummar lätt. Häll i kaffet och rör om tills det är helt blandat. Klicka eller spruta på grädden och sikta kakao över. Voila, drick och njut! (bör ej konsumeras nära inpå önskat insomnade. koffein!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback