"Stureplansprofilerna"

Vad tänker du på när du hör stureplansprofil? Jag tänker en glassig stickholmare med backslick spetsiga skor och "tokdyr" trech från armani eller något annat flått märke. Eller rättre sagt så tänkte jag. Nu tänker jag väldtäcktsman. Tack vare media har utrycket gått från något som kan tolkas som bra, Iaf för den som kallas det, men nu är uttrycket förstört. Tror att mänga svenska hedanefter kommer tänka negativt när de hör ordet stureplansprofil. Det kommei iaf jag att göra.

Vill också hylla den
tjejen som nu har lyckats få dessa stureplasprofilerna fällda! Hon ger andra våldtagna styrka att tro på sig själva och stå på sig när de påstår att hon var för utamamnde klädd eller för full för att säga nej. Vad är det för jävla påstående förretsen? "Du var utmamande klädd" Är inte detta ett fritt land där man får se ut hur man vill? Det är iaf inte en ursäkt som säger att väldtäckt och ok för det är det inte. Nu känner jag inte til hennes fall så jättemycket men jag vill ändå ge henne en eloge eftersom hon vunnit mot sveriges brottshantering, för i mina ögon är den väldigt lam.

Kommentarer
Postat av: Niklaselizabeth

Good site! Good anti-spam protection of guestbook! Keep it up!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback